13
بهمن

ارائه پلاک فرعی و اصلی ملک

ارائه پلاک فرعی و اصلی ملک در تهران و شهرستان با تاییدیه کارشناس رسمی دادگستری

ارائه پلاک فرعی و اصلی ملک در هر شهر بزرگ و کوچکی دارای مقررات خاصی در جانمایی پلاک ثبتی ملک ها و اراضی هست. طبق این قوانین و نقشه های ارائه شده توسط اداره ثبت اسناد و املاک، هر شهر و شهرستان دارای چند بخش متفاوت است که موقعیت مکانی هر ملک متناسب با آن مشخص می شود. ملک ها در استان تهران به 12 بخش ثبتی تقسیم بندی شده اند.

شماره های پلاک ثبتی

برای  هر ملکی شماره ای برای شناسایی آن توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک به صورت فرعی و اصلی در نظر گرفته می شود. این شماره در صفحه 2 دفترچه مالکیت اشخاص قرار دارد که می توانید با مراجعه به ادارات اطلاعات لازم را در اختیار متخصصان قرار بدهید.

شماره های فرعی و اصلی هر سند در سمت راست اسناد قرار می گیرد و برای تشخیص از یکدیگر با ممیز جدا می گردند. برای ایجاد فاصله میان پلاک های فرعی و اصلی از خط تیره در میان آن ها در سندهای مالکیت استفاده می شود. این شماره ها معمولا به چند صورت مختلف در سندها قرار می گیرند.

 

ارائه پلاک فرعی و اصلی ملک در تهران و شهرستان
ارائه پلاک فرعی و اصلی ملک در تهران و شهرستان

استعلام گیری پلاک های ثبتی فرعی و اصلی منطقه های تهران

استعلام پلاک ثبتی فرعی و اصلی منطقه های گوناگون تهران و سایر شهرهای بزرگ از جمله کرج و غیره، از مهم ترین و مرسوم ترین امور در این استان ها به شمار می رود. در برخی موارد دسترسی به این اطلاعات برای افراد دشوار است. دلیل این عدم دسترسی نیز تغییرات ایجاد شده در این شهرها و گم شدن موارد و اسناد ثبتی املاک موجود در این منطقه ها می باشد.نکته مهم دیگر در کافی نبودن منابع، ماموران ثبتی هستند که فعالیت و همکاری لازم را در گردآوری این اطلاعات با مجموعه های مربوطه ندارند.

ارزیابی رسمی برای املاک چگونه انجام می شود

کارشناسی املاک در تهران و سایر شهرستان ها که توسط کارشناسان رسمی دادگستری و متخصصان انجام می شود، شامل فعالیت هایی همچون قیمت گذاری روی املاک، اراضی، سرقفلی های تجاری، کارخانه ها و کارگاه ها و غیره می باشد. این فعالیت جهت تعیین قیمت اصلی هر مکان متناسب با کاربری آن صورت می گیرد.

اطلاعات لازم برای هر ملک که شامل موقعیت دقیق آن از نظر جهت جغرافیایی و پلاک های فرعی و اصلی می باشد در صفحه سوم اسناد درج می شوند و می توان از آن ها در مراحل مورد نیاز به کار گرفت.

انواع پلاک های ثبتی در سندهای مالکیت

همان طور که گفتیم اسناد مالکیت دارای شماره های فرعی و اصلی هستند. اما نکته مهم این است که شماره های اصلی و فرعی در اسناد یکسان نیست و تفاوت هایی دارد. در این قسمت به بررسی انواع شماره های پلاک ثبتی می پردازیم.

  • پلاک ثبتی اصلی بدون شماره فرعی
  • پلاک ثیتی اصلی و یک شماره یا پلاک فرعی
  • پلاک ثبتی اصلی و چند پلاک فرعی

هر کدام از موارد بالا دارای ویژگی هایی هستند و کاربردهایی دارند که در زمان نیاز کارشناس رسمی دادگستری موارد را از شما دریافت کرده و در صورت صحت مدارک را تایید می کند.

 

ارائه پلاک فرعی و اصلی ملک با تاییدیه کارشناس رسمی دادگستری
ارائه پلاک فرعی و اصلی ملک با تاییدیه کارشناس رسمی دادگستری

از چه راه هایی پلاک ثبتی را به دست آوریم

جهت یافتن پلاک ثبتی ملک خود می توانید چند راه را امتحان کنید. اولین و آسان ترین روش مراجعه به ملک های همسایگی هست که با پرسش از آن ها می توانید به نتایجی برسید. روش دیگر مراجعه  یا ارسال نامه ای کتبی به اداره و سازمان آب است. این اداره با توجه به اسنادی که دارد می تواند به شما در تعیین شماره ثبتی ملک کمک کند. شهرداری منطقه نیز قطعا یکی از ارگان هایی است که اطلاعات کافی در اختیار شما قرار می دهد و طبیعتا اطلاعات دریافتی از این سازمان مورد تایید کارشناس دادگستری می باشد.

اما مطمئن ترین شیوه برای دستیابی به شماره پلاک ثبتی املاک، استفاده از نقشه های هوایی موجود است. این نقشه ها با دقت بالایی گرفته می شوند که در نتیجه اطلاعات کامل و مطمئنی در اختیار شما قرار می دهند.

نتیجه گیری

هر ملک دارای شماره های پلاک ثبتی فرعی و اصلیست که برای جانمایی پلاک ثبتی املاک بسیار ضروری هستند. این پلاک ها انواع گوناگونی دارند که در هر سند متفاوت است و با توجه به کاربردی که دارند، توسط کارشناس رسمی دادگستری مورد تایید قرار می گیرند. در صورتی که این شماره های در اختیار ندارید می توانید به یکی از ارگان های مربوطه از جمله شهردار یها مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید.