24
دی

تهیه نقشه یو تی ام UTM در سهیلیه

نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام UTM در سهیلیه

تهیه نقشه یو تی ام UTM در سهیلیه، یکی از مناطق پر زمین و باغ. بسیاری از افراد در این منطقه به خرید زمین می پردازند این افراد برای بسیاری از فعالیت ها به نقشه یو تی ام زمین خود نیاز دارند. نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام UTM در سهیلیه باید با توجه به پارامترهای خاصی توسط کارشناسان ماهر انجام شود تا نقشه نهایی مفید باشد.

به طور مثال فردی که زمین خریداری کرده است باید اقدام به دریافت سند تک برگ کند که برای این مورد نیاز به تهیه نقشه یو تی ام دارد. اما دلایل مهم استفاده از نقشه یو تی ام UTM چیست؟ علت تاکید سازمان ها به تهیه این نقشه برای انجام فعالیت های مرتبط با ملک چیست؟

دلایل استفاده از نقشه یو تی ام در سهیلیه

یکی از مشکلات افراد در هنگام خرید زمین با استفاده از آن مشخص نبودن مرز و محدوده دقیق زمین می باشد. این مشکل باعث ایجاد اختلافاتی بر سر ملک می شود. با استفاده از نقشه یو تی ام می توان این اختلافات را به حداقل رساند و محدوده هر زمین را به صورت دقیق مشخص کرد.

با استفاده از نقشه یو تی ام و به دست آوردن مختصات دقیق ملک و شکستگی های موجود می توان مساحت دقیق ملک را حساب کرد و در نتیجه قیمت نهایی زمین را محاسبه کرد.

هر ملک در دنیا دارای مختصات خاصی می باشد و هیچ مختصاتی متعلق به چند زمین نمی باشد.

همان طور که بیان شد با تهیه نقشه یو تی ام این مختصات برای اراضی مشخص می شود که با استفاده از این مختصات می توان پلاک دقیق برای هر ملک را شناسایی و مشخص کرد.

 

تهیه نقشه یوتی ام UTM در سهیلیه
تهیه نقشه یوتی ام UTM در سهیلیه

 

روش های تهیه نقشه UTM

تهیه نقشه یو تی ام قوانین خاصی دارد و با استفاده از ابزار ویژه ای قابل انجام می باشد. البته باید توجه کرد که این نقشه برداری به تخصص افراد نیز نیاز دارد و یک فرد بی تخصص نباید با استفاده از ابزار اقدام به نقشه برداری کند. نقشه های یو تی ام به صورت کلی به دو روش قابل تهیه و ارائه هستند. روش اول استفاده از دوربین های توتال استیشن است که نقشه های رسم شده با مقیاس یک دو هزارم برداشت با دقتی از ملک را تهیه می کند.

روش دوم نیز به کار گیری از دستگاه های جی پی اس GPS است. در این روش دستگاه های جی پی اس متفاوت هستند و فرکانس های مختلفی دارند.

نقشه برداری با جی پی اس

در این روش جی پی اس های با دقت بالا یا ۲ فرکانس هستند و یا ۳ فرکانسه. استفاده از جی پی اس یک ایراد بزرگ دارد آن هم اختلال در ارتباط ماهواره ای در مکان های دارای ساختمان های بلند است. درصورتی که این ارتباط دچار تداخل شود، می توان احتمالا خطا در عملیات و محاسبات را بالا ببرد.

اما این دستگاه مزیت هایی نیز دارد که میتوان به نقشه برداری به صورت یو تی ام اشاره کرد. با توجه به شیوه ثبت اطلاعات این دستگاه نیازی به تبدیل مختصات و محاسبه جدید نیست.

 

نقشه برداری با GPS در سهیلیه
نقشه برداری با GPS در سهیلیه

سخن پایانی

به کارگیری از نقشه یو تی ام برای مشخص شدن موارد بسیاری حائز اهمیت است. یکی از این موارد دریافت سند نک برگ و همچنین اخذ مجوز ساخت می باشد. ارگان های مختلفی برای انجام امور نیاز به نقشه یو تی ام با کیفیت بالا دارند. این موارد باعث می شود تا مراجعه به مراکز معتبر در اولویت باشد تا نقشه ای با کیفیت ایجاد شود. مجموعه هایی با چندین سال سابقه می توانند انتخاب خوبی برای تهیه این نقشه باشند.