18
دی

تهیه نقشه یو تی ام UTM در کردان

نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام UTM در کردان

خدمات نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام UTM در کردان باید توسط مجموعه ای معتبر و دارای سابقه کاری بالا انجام گیرد. مجموعه ای که بتواند نقشه ای با دقت و کیفیت بالا ارائه دهد و توان انجام فعالیت های خاصی و ویژه ای را داشته باشد. در ادامه به بررسی برخی از این فعالیت ها می پردازیم.

نقشه یو تی ام UTM

این نقشه برای تعین موقعیت مکانی دقیق املاک و همچنین تهیه مشخصات هر ملک جهت انجام امور ثبتی از جمله جانمایی پلاک ثبتی صورت می گیرد. با این نقشه می توان ابعاد و متراژ دقیق ملک، موقعیت مکانی و نقاط پر اهمیت هر ملک را مشخص کرد. در این نقشه هر ملکی دارای مختصات خاصی بر پایه مختصات جهانی دارد و موقعیت مکانی آن طبق این سیستم تعین و تهیه می شود.

به کمک مختصات جی پی اس GPS می توان مرز ملک و همسایگی، محل دقیق قرارگیری درخت ها، شکستگی ها و بسیاری از موارد دیگر را مشخص و ثبت کرد. جهت شناسایی دقیق ملک باید در نقشه نهایی تمامی موارد بیان شد‌ه به علاوه نقطه های مهم توسط سیستم جی پی اس ارائه شوند تا نتایج حاصل شد‌ه مورد اطمینان باشد. در صورتی که موارد درج شد‌ه کافی نباشند و یا در صحت آن شکی باشد کارشماس رسمی دادگستری آن را تایید نخواهد کرد. در صورت عدم تایید کارشناسان، این نقشه ها اعتباری برای سازمان ها و ارگان ها نخواهند داشت.

 

تهیه نقشه یوتی ام UTM در کردان
تهیه نقشه یوتی ام UTM در کردان

مهم ترین خدماتی که باید در تهیه نقشه ارائه گردد

جهت تهیه نقشه ی با کیفیت باید اصولی در در نظر گرفته شود تا نقشه توسط کارشناس رسمی دادگستری تایید شود و به مراجع مربوطه ارائه شود.

  1. مشخص نمودن میزان خاک برداری
  2. تعین مرز و حدود زمین
  3. مشخص شدن مساحت زمین
  4. دریافت سند تک برگ با نقشه یو تی ام
  5. تهیه نقشه یو تی ام جهت ارائه به ارگان های متقاضی
  6. تهیه نقشه ی وضع موجود
  7. مشخص کردن سطح زیر بنا
  8. برداشت و اجرای آسفالت و خط لوله

همه ی سازمان های امور ملکی تهیه نقشه یو تی ام UTM را جهت شناسایی دقیق اراضی ضروری و لازم می دانند. اشخاصی که ملک قولنامه ای و یا مشاعی دارند جهت انجام مرحله های ثبت نام ماده 147 قانون به نقشه یو تی ام نیازمند هستند. اسناد تک برگی صادر شد‌ه از سازمان ها دارای نقشه یو تی ام هستند در نتیجه برای تهیه و اخذ اسناد تک برگ به نقشه یو تی ام نیاز می باشد.

کدام مرجع مهندسین نقشه برداری را تایید صلاحیت می کند

مهم ترین و اولین مرجع برای تایید صلاحیت مهندسان نقشه برداری در ایران، سازمان نظام مهندسی نقشه برداری و ساختمان و نظام کاردانی نقشه برداری می باشد. یکی از افراد دارای صلاحیت تایید نقشه های ثبتی و ملکی، کارشناس رسمی دادگستری در رشته امور ثبتی و نقشه برداری می باشد. تایید این کارشناس برای هر نقشه ای اعتبار زیادی به دست می آورد.

در نتیجه باید دقت داشت که نقشه های یو تی ام تهیه شد‌ه از املاک باید توسط افراد دارای صلاحیت و معتبر انجام شود. همچنین مهم آن شخص یا سازمان بر روی نقشه درج شد‌ه باشد تا برای پیگیری های بعدی آماده باشد.

 

خدمات نقشه برداری در کردان
خدمات نقشه برداری در کردان

تهیه نقشه یو تی ام در کردان

تا الان با نقشه یو تی ام و اهمیت این نقشه و افراد تایید کننده آن آشنا شد‌ه ایم. حال نکته مهم دیگر مجموعه های مهندسی ای هستند که این نقشه را تهیه می کنند هستند. این مجموعه ها علاوه بر سواد و تخصص لازم، باید ابزار مناسب و مدرن را برای تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا داشته باشند. در صورتی که با ابزار ساده و ابتدایی قصد ارائه نقشه یو تی ام را دارید باید بدانید که احتمال بروز خطا با این شیوه ها بسیار بالا می باشد و نقشه نهایی نتیجه مطلوبی برای شما به همراه نخواهد داشت.